info om jobbet.

Har nu arbetet i tre dagar. Som jag skrivit innan är det toppen personal som verkligen brinner för deras arbete ! Det svåra är nu att göra sig förstådd, har fått frågan om jag är från danmark, england idag fick jag även frågan om jag ´var finsk?! Så nästa projekt med barnen är att göra upp en sverigekarta , där jag ska visa att vi bor i samma land , har samma språk men olika DIALEKTER ! !

på denna förskolan arbetar man med olika stationer
-bygg
-atelje
-spel&puzzel
-ute

en månad i taget har man hand om en station , jag har nu hand om ateljen. Där barnen målar på is och snö just nu, arbetar med ståltråd. frågan de fick av mig vad kan man göra med ståltråd? Vi har gjort kronor, olika former med pärlor, deras namn , hjärtan , katthuvud ! Jaa, vad fantasin väljer helt enkelt.
Barnen får alltså välja varje morgon vilken station de vill vara på .

Ett mycket intressant arbetssätt och funkar väldigt bra . Barnen är väldigt självständiga och allt finns tillgänligt för dem.



detta är en namnskylt som jag fått :) all personal går alltid med namnskylt på denna förskolan ! Bra för mig då det inte är så lätt alltid att komma ihåg vad alla heter på de olika avdelningarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som gammal skogsmulle så passar du ju in perfekt!!

2010-03-03 @ 20:01:18
URL: http://madlife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oh skogsdungen...love it...

2010-03-03 @ 20:32:33
URL: http://sayitwithasong.wordpress.com
Postat av: Vicky

Låter skitroligt:) hoppas du trivs, håller tummarna! Ses på lördag:) längtar, ska bli himla skoj att ses igen:)

2010-03-09 @ 09:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback